utorok, 15. októbra 2013

Hruškový páj

Suroviny:
2 vajcia
300g polohrubej múky
200g kryštálového cukru
250g mäkkého tvarohu
4 PL mlieka
150ml oleja
1/2 balíčka prášku do pečiva
3 hrušky
väčšia hrsť nasekaných arašidov/orechov
šťava a kôra z 1 citróna
škoricový cukor

Postup:
Hrušky olúpeme, nakrájame na osminky a pokvapkáme 1/2 citrónovej šťavy. Vyšľaháme vajcia s kryštálovým cukrom. Postupne počas šľahania pridávame olej a zvyšnú citrónovú šťavu. Pridáme tvaroh zmiešaný s mliekom, citrónovú kôru a premiešame. Na záver pridáme preosiatu múku s práškom do pečiva.
Cesto nalejeme do okrúhlej formy s priemerom 30 cm. Ak nemáme keramickú formu, treba použiť papier na pečenie. Navrch poukladáme hrušky a opatrne ich zatlačíme do cesta. Vrch posypeme orechmi, škoricovým cukrom a dáme na 30 až 40 minút piecť do rúry vyhriatej na 180 stupňov. 
Dobrú chuť :)

8 komentárov:

  1. Lucka, vždy tak rada obzerám tvoje nádherné fotky a tu ich je viac :-)...a koláč vyzerá úžasne a určite aj výborne chutí, palec hore!..prajem pekný večer :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ďakujem veľmi pekne Ivetka. Každý tvoj komentár ma nesmierne poteší a veľmi si ho vážim. Som rada a teší ma, že sa ti moje fotky páčia. Ja naopak obdivujem tvoje krásne a chutné koláče a fotky robíš tiež nádherné :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásný hruškový koláček, a skvělá kombinace chutí :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem veľmi pekne Sonia :) Máte nádherný blog plný krásnych fotografií a chutných receptov. Nech sa darí :)

      Odstrániť
  4. Ahoj Luci, som rada, ze som objavila tvoj blog! Krasne fotky a krasne recepty! Prajem vela uspechov!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dorka, ďakujem veľmi pekne a vítam ťa na mojom blogu. Ja tvoj blog poznám a sledujem, je skvely, preto ma nesmierne teší, že si objavila aj ty ten môj i keď je ešte v začiatku a veľa receptov tu nemám. Aj ja Ti prajem veľa úspechov :)

      Odstrániť
    2. Jej, ďakujem, to ma teší :-) Neboj, to sa rozbehne. A hlavne ty máš omnoho lepšie fotky hneď na začiatku ako som mala ja! :-)

      Odstrániť
  5. Pekné fotky, skutočne! A koláč je jednoduchý, to mám rád :-)
    Ako som prebehol váš blog, určite sa vrátim, máte tu pár vecí ktoré určite vyskúšam!
    Že sa tak smelo pýtam, mám tiež blog, venovaný receptom a všetkému s tým súvisiacemu iGurman, nemáte záujem o vzájomnú prezentáciu formou výmeny ikoniek na našich "food blogoch"? Prajem úspešný deň :-)

    OdpovedaťOdstrániť