štvrtok, 4. apríla 2013

Biskupský chlebíček

Suroviny:
200 g masla
200 g práškového cukru
240 g hladkej múky
5 vajec
½ prášku do pečiva
kôra a šťava z 1 citróna
100 g kandizovaného ovocia (napr. brusnice, papája, ananás...)
50 g nasekanej horkej čokolády
50 g nasekaných vlašských orechov
50 g nasekaných mandlí
čokoládová poleva (100 g čokolády na varenie + 50g stuženého tuku)



Postup:
Zmäknute maslo vymiešame s cukrom a potom postupne pridávame žltky a šťavu z citróna. Z bielkov si vyšľaháme tuhý sneh. Do zmesi masla a žltkov primiešame múku zmiešanú s práškom do pečiva a citrónovej kôry. Zľahka primiešame vyšľahaný sneh a nakoniec nasekané kandizované ovocie (brusnice, papája, mango, ananás...ktoré si pomiešame s troškou múky aby sa k sebe nelepili), oriešky a čokoládu.
Formu na biskupský chlebíček si vymažeme tukom a hrubou múkou. Pečieme na 170 stupňov cca. 40 minút. Ak by sa nám vrch koláča pálil, môžeme ho pred dopečením prikryť alobalom. Či je cesto upečené skúšame špajlou.
Vychladnutý chlebíček polejeme čokoládou.

10 komentárov:

  1. Ahoj Lucka, vďaka tvojej návšteve na mojej stránke (fb) som mohla objaviť tvoj nádherný a lákavý blog a tie fotky sú fakt prekrásne! Si veľmi šikovná a rada by som sa k tvojmu blogu pripojila, ale nemáš to tak nastavené?...prajem pekný večer a nech sa to dobre darí! :-)
    PS: Teším sa, že recept na muffiny ma úspech aj u teba, máš ich krásne...a prepáč, že som Ti začala tykať, ale kľudne tykaj aj ty mne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Ivetka, ďakujem za návštevu môjho blogu aj FB stránky. Dúfam, že sa Ti bude u mňa páčiť rovnako ako mne u Teba. Aj vďaka Tebe som si vytvorila vlastný foodblog. Tvoja stránka aj fotky sú nádherné.
      Ivetka, na blogu este pracujem, nie všetko sa mi tu darí nastaviť tak ako by som chcela. Skúsim sa pozrieť kde sa dá nastaviť možnosť aby si sa k môjmu blogu mohla pripojiť :)
      Tiež Ti prajem všetko dobré :)
      PS: ďakujem za návrh na tykanie :)

      Odstrániť
  2. ....aj tento Biskupský chlebíček vyzerá úžasne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Wooou super mňamka...šnúra sa ťahá ďalej, ja som Ťa objavila vďaka Yvetky :-))Fajn blog...pozdravujem M

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lucka mas to velmi pekne ;) a aj super nafotene. Blahozelam, len tak dalej :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. to je kraaaaaaaasa........ a nepochybne chutna krasa :)

    OdpovedaťOdstrániť