štvrtok, 21. marca 2013

Pestrý 3-farebný koláč

Suroviny:
5 vajec
300 g práškového cukru
250 g masla
300 g polohrubej múky
1 kypriaci prášok do pečiva
1 šľahačka
1 vanilkový cukor
3 pudingy v prášku rôznych príchutí a farieb
tuk a hrubá múka na pomastenie a posypanie plechu
tuzemský rum
čokoládová poleva

Postup:
Maslo vyšľaháme s práškovým a vanilkovým cukrom. Postupne zašľahávame po jednom vajíčka. Primiešame múku s práškom do pečiva,  šľahačku a premiešame. Cesto rozdelíme na tri časti. Do každej časti pridáme jeden pudingový prášok. Na vymastený a hrubou múkou vysypaný plech lyžicou kladieme rôznofarebné kôpky. Pečieme pri 170 stupňov cca. 20-25 min. Upečený koláč pokropíme tuzemským umom a polejeme čokoládou (25g stuženého tuku a 100g čokolády na varenie rozpustíme vo vodnom kúpeli).

6 komentárov:

  1. Ahoj Lucka, vsetky Tvoje receptiky tu vyzeraju krasne a chutne.. hned by som kazdy ochutnala. Mas to vsetko aj krasne nafotene. Drzim Ti palcek..a som rada, ze budem mat zase v oblubenych strankach dalsi super blog;) (moj bolg: http://natali4ever.blogspot.sk/)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Katka, som rada, že sa ti podarilo objaviť môj blog a že sa Ti páči. Ty máš tiež veľmi pekný blog a verím, že sa budeme vzájomne inšpirovať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Luci, tento kolacik som vyskusala tento vikend, najviac chuti nasej trojrocnej dcerke.. ona moc kremove kolaciky nemusi, tak tento bol naozaj vdacnou inspiraciou. Diky!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka, tak to som naozaj veľmi rada a teší ma, že sa koláčik vydaril a dcérke chutil :)

      Odstrániť
  4. Dobry den, viete mi poradit ci vy som vedela urobit z takeho cesta aj korpus na tortu? a mozem pouzit maslo namiesto hery?

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dobrý deň Janka, ja si myslím, že cesto sa dá kľudne použiť aj ako korpus na tortu. Záleží ako vysoký ten korpus budete potrebovať, možno by tým pádom stačila polovičná dávka a korpus by sa dal prekrojiť na 2 polovice lebo toto je robené na veľkom plechu a koláč bol vcelku vysoky. Maslo môžete rozhodne použiť, je to zdravšie ako Hera :)

    OdpovedaťOdstrániť