štvrtok, 21. marca 2013

Lievance

Suroviny: (na 14 lievancov)
150 g hladkej múky
250 ml mlieka
1 vajce
2 PL práškového cukru
štipka soli
1 ČL prášku do pečiva (zarovnaná)
1 ČL vanilkového cukru
1 ČL vanilkového extraktu alebo arómy
25 g roztopeného vychladnutého masla
Postup:
Zmiešame si zvlášť suché a zvlášť mokré suroviny.
Potom ich spojíme, premiešame a na záver pridáme roztopené vychladnuté maslo. Cesto necháme 5-10 minút postáť.
Rozpálime si panvicu, potrieme maslom a lyžicou nalejeme cesto do stredu panvice aby sa nám vytvoril lievanček v priemere cca. 7-8 cm. Opekáme na miernom plameni 2 minúty z každej strany.
Maslom potrieme panvicu iba pred pečením prvého lievanca, potom panvicu už nepotierame.

11 komentárov:

  1. Lucka, tie fotky sú prekrásne, máš veľký talent....viem, že sa opakujem, ale nedá mi :-)...a recept nemá chybu, lákavá dobrota :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dneska som ich skúšal a sú fakt dobré a hlavne rýchlo urobené ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som si ich urobila bez tej aromy ale stale dobre chutia :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja ich tiež robievam aj bez tej aromy ak ju prave nemam doma :) Tesi ma,že ste recept vyskúšali a chutilo :)

      Odstrániť
  4. Robila som ich dnes na večeru a musím povedať že to bola delikatesa :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jeeej tak to sa veľmi teším :) Ďakujem za reakciu :)

      Odstrániť
  5. Myslíte ,že sa to dá robiť aj s celozrnnou múkou ?:) ak hej zmení to moc chuť ?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Určite áno. Ja ich tiež robievam aj s celozrnnou múkou, resp. v pomere 1:1. Určite chutia trošku inak, ale ak do cesta pridáte napr. škoricu, tak to pekne tie lievance prevonia a trošku "prerazi" chuť celozrnnej múky. A ak ich potriete džemom alebo čimkolvek ste zvyknutá lievance jedavať, ani vaša rodina si zmenu nevšimne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Naozaj skvelý recept. Rýchlo hotové a chutili aj tatinkovi :) Odporúčam pridať škoricu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne za milý komentár. Som rada, ze lievance chutili :)

      Odstrániť